GROSSVENEDIGER / 3666 m.n.m / 22. -24.9. 2006

Fotogalerie k nahlédnutí zde

1. Den Lidi z Prahy mají asi 2 hodiny zpoždění, tak vyrážíme dost pozdě. K Matrei Taurenhaus / 1512 m. / přijíždíme až v půl 2, takže hned usínáme.

2. Den Po snídani necháváme spacáky a karimatky v autě a s relativně lehkými batohy stoupáme na Innergschlöß / 1689 m. /, což je dost nezáživná cesta po asfaltu, kde se ani moc nenastoupá. Po hodině a půl už se začíná stoupat docela zostra. Společnost nám dělají ovce a kozy, kterých je tady opravdu hodně. Je dost vedro a tak se nejde moc dobře a děláme i dost zastávek – není kam spěchat. Po vystoupání k Alte Prager Hütte / 2489 m. / už máme dnešní cíl Neue Prager Hütte / 2830 m. /  jako na dlani, přesto nám k ní chybí ještě asi hodina cesty. Po příchodu k ní si jdeme zamluvit nocleh, jsme docela překvapeni – chata je úplně plná, máme místo ve winteraumu. Jelikož je dost času, jdeme si na chvíli lehnout, z chvíle jsou asi 2 hodiny. Večer něco sníme a jdeme opět spát.

3. Den Vstáváme v 7, je celkem jasno a za chvíli začíná svítat. Hned nabíráme ztrátu a dost lidí už je před námi. Na začátku se klesá kus pod chatu a pak se údolím stoupá zase hned nahoru do sedla, kde začíná ledovec. Celý den je nádherná inverze, která se drží asi ve výšce 2700m. Tam hned narážíme na horolezce, který si prokopnul mačkou lýtko a čeká na vrtulník, naši pomoc odmítá, už je ošetřený, tak my čekáme na přílet a podíváme se na záchranou akci. Tím ztrácíme další čas. Pak už se navazujeme na lano a nasazujeme mačky a začínáme stoupat nahoru. Není kam zabloudit, cesta je vyšlapaná, nyní už nás předběhli všichni. Bez problémů dorážíme na vrchol, kde se chvíli zdržujeme a pak stejnou cestou sestupujeme dolů. Na chatě si dáváme pivko na oslavu, něco jíme a po zabalení věcí jdeme dolů. Na parkovišti jsme až v osm, odjíždíme asi v půl 9, doma jsme v 1 v noci.