DACHSTEIN / 1-3.8.2008 /

Fotogalerie k nahlédnutí zde

1.Den: Akce, která se domlouvala dlouho dopředu, ale nakonec se podle počasí rozhodujeme pro odjezd, až v pátek ráno. Někteří protáhli čtvrteční koncert v pivovaru do brzkých ranních hodin a tak se na parkovišti v Sadech scházíme od pěti :-) do půl šesté v různé formě a náladě. Po nalodění posádek vyrážíme směr Dolní Dvořiště, kde v restauraci s "příjemnou" obsluhou posádka vozu J ( Janina, Jirka, já ) čeká na posádku vozu B ( Terka, Cyril, Šaman ). Dáváme si něco k jídlu a pití. Společnost nám dělají totálně ožralý rakouští asipedofilové. Buď padají ze židlí oni, nebo padají věci co mají na stolech. Rychle pryč. Pak už směřujeme přes Rakousko pomalu ( holky cestou spí ), ale jistě k výchozímu bodu - VORDERER GOSAUSEE / 933 m / - na parkoviště ke spodnímu jezeru, kam přijíždíme asi až ve 2 v noci.

2.Den: Ráno začíná pršet a tak se přesunujeme na autobusovou zastávku a dospáváme noc. Pak nás přichází vzbudit dvě Slovenky z Prahy - Dobre rano, od nich zní tak nějak líp, obzvlášť Šamanovi, který celý víkend nemluví o ničem jiném. Přestává pršet, tak vyrážíme po přebalení batohů nahoru. Cesta vede ze začátku po pohodlné cestě podél levého břehu jezera. Zatím je nahoře dost mlha, ale je docela teplo, jdeme jenom v tričkách. Za spodním jezerem začíná cesta stoupat, po cca hodině docházíme k hornímu jezeru HINTERER GOSAUSEE / 1168 m /, kde dáváme pauzu a někdo i na salaši dává pivo. Odtud již cesta, která se mění na pěšinku začíná stoupat docela ostře v serpentinách. Později začíná i poprchávat, tak se na chvíli oblékáme a pak zase bundy sundaváme. Pro velký úspěch to několikrát opakujeme. Výhledy nejsou skoro žádné, mlha je všude kolem. Chatu ADAMEKdamekhütte / 2196 m / vidíme, až když jsme tak 100 metrů od ní. Čas napsaný dole u jezera ( 4-5 h ) celkem plníme. Setkáváme se s Petrem, který zde na chatě pracuje. Jdeme se ubytovat a něco sníme, i nějaké to pivo se zmáčkne. Najednou se začíná dělat pěkně a mlha se protrhává. Pomalu se podle průvodce rozhodujeme co polezeme. Váháme se mezi osmi délkovou Superdiagonale V+ a mezi kratšími cestami na Klettergarten. Nakonec vítězí kratší cesty. Bereme věci na lezení a jdeme na to ( holky jdou spát ). Lezu s Cyrilem a Šaman s Jirkou. Klettergarten jsou cca 3-4 délkové cesty, kde se obtížnosti pohybují od III-VI. Nastupuje se přes kolmou stěnu třemi možnými směry a pak můžete vybírat dost cest u prvního štandu, kde se cesty větví. Další délky jsou luxusní plotny. Vše je dobře odjištěno a je potřeba jenom cca 10 expresek. Stačí asi i jednoduché lano, které máme my, kluci lezou na dvojčatech - oranžáda se jim pořád motá :-). Akorát poslední délka je už hodně lámavá a v trávě, tak pozor na kameny. Po dolezení na polici se dá sejít krátkou feratou dolů. Pak lezeme ještě to, co lezli kluci a oni lezou to co před tím my. Janča nám fandí z terasy, kam je to asi 10 minut ( Terka spí ). Po druhé cestě to balíme a jdeme na chatu na jídlo a pivo. Večer je pěkný západ slunce a až do tmy sedíme s rumem na terase. Pak se ještě přesouváme do chaty a kecáme s Petrem. Spát jdeme asi v 11 ( jak kdo ).

3.Den: Budíka máme na 7 hodinu, po snídani vyrážíme dolů, ale nějak se neplní předpověď, která říkala, že v neděli má být jasno. Bohužel prší. Jdeme nahoru do pokoje ( všichni spí ). Po určitých intervalech chodíme dolů a koukáme zda se počasí lepší. Nelepší... ( skoro všichni spí ). Říkáme, že 10 rozhodne, buď vrchol, nebo sestup. Holky jsou zbaveny hlasovacího práva ( po vzoru Slovenské skupiny ) a hlasování dopadá tak, že na vrchol půjdeme. Bohužel mlha ještě houstne a tak v půl 11 začínáme balit a pak sestupujeme dolů. Škoda. Sestup probíhá celkem rychle a za 3 hodiny jsme i s obědem dole u auta. Dole už je pěkně, ale nahoře pořád sedí mraky. U jezer je dost lidí, na parkovišti balíme a jdeme se vykoupat do jezera. Voda je studená asi 1cm. Odjezd přes Rakousko je po stejné trase ( Janča spí ). Za hranicemi jdeme na večeri, která se protahuje na 2 hodiny, jelikož v hospodě nikdo není. Příjezd do Plzně v půl 1, těžké loučení a spánek. Díky za vydařený zájezd, bohužel bez vrcholu.

A jak to bylo doopravdy? To nikdo neví....

Další info: Ceny: nocleh AV - 9 euro, nečlenové 18, pivo 3,6 euro. Popis přístupu na alpy.cz, stránky chaty Adamekhütte, lezecký průvodce u chaty a okolí