ZIMNÍ KRKONOŠE / 21. – 22.2.2004 /

Fotogalerie je zde

Účastníci: Jirka, Lukaš, Já

1.Den: Sraz je před šestou, v 6 už sedíme v autobuse a frčíme na Prahu, tam jsme v 7:40 a hned v 7:45 nám jede další bus do Špindlerova Mlýna. Na místě jsme v 11:30, po tradičním přebalení batohů vycházíme po žluté směrem na Boudu U Bílého Labe. Cestou už vidíme celkem slušné praporce zvířeného sněhu, které vlají z hřebenů a už tušíme, že původní plán dojít na Špindlerovku a pak na Sněžku a přespat na Luční Boudě se asi nepodaří. V 13:30 docházíme k Boudě U Bílého Labe, chceme si dát pivko, ale je plno, tak hned odcházíme po modré k Luční boudě. Tady začíná docela peklo, místy se propadáme až po pás a cestu, která má 4,5 km jdeme 3 hodiny. Když vycházíme z lesa přidává se další a ještě větší problém - fouká extrémně silný vítr, nemůžeme se ani více obléct, protože nejde věci udržet v ruce, v největších poryvech nejde moc dobře ani stát. Díky tomu nemůžeme ani vyndat mapu a tak jsme nepřešli potok a jdeme špatně směrem na Luční horu, tady je vítr ještě silnější, díky zvířenému sněhu se dost horší i viditelnost a tak si nejsme jistí, že chata kterou vidíme je opravdu Luční Bouda. Jistí jsme si až po tom co vidíme Památník Obětem hor. Tady nahoře je na každém stromu tak 30-50cm nafoukaného a zmrzlého sněhu, je to velice fotogenické, ale nikdo na to nemá ani pomyšlení. Po tom co docházíme na Luční Boudu se hned oblékáme, máme všichni menší omrzliny, každý někde jinde, Jirka na obličeji, já na stehnech (šusťákové kalhoty nejsou opravdu nejlepší oblečení když je vítr 50m/s). Hlavně že máme goretexové a fleesové věci v batohu. Příjemným překvapením je, že se chata opravuje a prý má být v květnu v provozu. To je velká změna oproti minulému roku. Také se tady topí, takže se půl hodiny po příchodu ještě klepu u topení. Ještě jdeme ven něco fotit, ale pak dáváme přednost pivku. Dnes tady spí kromě nás jenom 5 dalších lidí a to ještě dva skialpinisti tady spát nechtěli, ale nestihli se díky větru vrátit včas dolů. Lehnout si jdeme kolem deváté, usínáme něco po desáté.

2.Den: Vstáváme v 8, po snídani se loučíme s ostatními a v 9 vyrážíme. Také dnes jsme pozměnili plán dojít do Jánských Lázní a tam odtud odjet domů, ale vzhledem k tomu, že jsme se včera na Sněžku nedostali, tak tam jdeme dnes, pak sestoupíme přes Růžohorky a odjedeme z Pece pod Sněžkou. Oproti včerejšku se vítr trochu utišil, ale ve vyšších partiích fouká pořád dost silně. Opět jsou tady krásné úkazy nafoukaného sněhu a všem okolo na hraničních kamenech, na ukazatelích , dokonce i na řetězech, které vedou na Sněžku. Pěkně vypadají také všechny budovy na vrcholu. Na Sněžce jsme v 10:15, přicházíme právě, když vyměňují vyražená okna na polské chatě po včerejším řádění větru. Na vrcholu zůstáváme asi 45 minut, fotíme a pak sestupujeme pod lanovkou na Růžohorky kde jsme v 11:30, dáváme si tam pivko, přes telefon zjišťujeme, kdy nám jede autobus na Prahu a pak se ještě kousek pod chatou svlékáme a v 12:30 jsem v Peci pod Sněžkou, chvilku hledáme nádraží v 13:00 odjíždíme do Prahy. V Plzni jsem asi v sedm.

Na závěr: Slušná zimní akce, kdybychom měli jít v terénu jaký byl z Boudy od Bílého Labe na Luční boudu, delší úsek tak bychom to asi nestihli a museli bychom bivakovat. S takovou situací asi nepočítalo více lidí se kterými jsme se tento víkend bavili, zvláště běžkaři měli na hřebenech co dělat. Jinak pěkná akce, jenom cestování autobusem není moc ideální, ztratí se dost času.