GROSSVENEDIGER silvestr

Fotogalerie k nahlédnutí zde

1.Den Vyrážíme klasicky od Johna, pak zastávka u Trávů a frčíme Rozvadov, Mnichov, Kufstein, Kitzbühel, Mittersil, Felber Tauren tunel ( 10 € ), za tunelem doleva do Matrei Taurenhaus / 1512 m. /, kam přijíždíme v půl 11. rychle vybalit, připravit na noc a v asi -12 zalézt do spacáků.

2.Den Vstáváme docela pozdě, snídáme, hodí se čaj v termoskám, je celkem pořád zima, sluníčko se sem ještě nedostane. Pak vyrážíme po silnici, kde je asi tak 5 cm sběhu směrem na Innergschlöß / 1689 m. /, což nám trvá asi hodinu. Ještě chvíli pokračujeme po silnici a pak již cesta překračuje řeku a začíná docela prudce stoupat ubočím hory pod starou chatou. Ze začátku je cesta prošlapaná, ale čím výš jsme, tím víc se boříme a zhruba v půlce kopce nasazujeme sněžnice se kterými to jde lépe. U Alte Prager Hütte / 2489 m. / dáváme pauzu a už vidíme i Neue Prager Hütte / 2830 m. / – dnešní cíl. K tomu nám zbývá ještě asi hodina. Docházíme už za šera, jsme tu naštěstí sami. Zbývá zatopit v kamnech a Johnovi s Milošem vzít dolů sněžnice - utekli jsme jim celkem o dost. Následuje vaření, rozpouštění vody, spousta čajů a plánování zítřka.

3. Den Vstáváme v půl 7, trochu sněží a fouká vítr. Po snídani vyrážíme opět na sněžnicích do sedla, kde začíná ledovec, tam se opět Tráva vrací se sněžnicemi, které dává klukům a po přezutí do maček a navázání na lano pokračujeme mezi trhlinami po ledovci nahoru. Jdeme jinak než jak jsme to šli v létě – víc přímo. Vystupujeme na Schlatenkees / 3147 m. / a pak traverzujeme Kleinvenediger / 3471 m. /. Na ledovcovém platu fouká hodně silný vítr, v nárazech se nedá jít. Když ale vystupujeme na hlavní vrchol, vítr se uklidňuje a na vrcholovém hřebenu je naštěstí bezvětří. Na Grossvenedigeru jsme v 13:45, svačíme, fotíme a po půlhodině sestupujeme po stejné trase zpátky. U chaty jsme zhruba za dvě hodiny a opět stejná procedura, tentokrát s tím, že čekáme na půlnoc…

4. Den  Po uklizení winteraumu sestupujeme dolů, jde o to o dost rychleji, než v létě , je u toho i větší sranda. Po silnici už jdeme pěšky. Počasí se nahoře kazí, my ještě u auta balíme zas sucha, ale po projetí tunelu začíná pršet. Ještě zácpa u Mnichova a v půl 7 jsme doma.