KRKONOŠE silvestr

Silvestr na Sněžce 31.12.04-1.1.2005

ÚČASTNÍCI: Lukáš a Já

1.DEN: Ráno odjezd z Plzně, přestup v Praze a už jsme ve Velké Úpě, odtud vycházíme po modré značce na Janovy Boudy, potom sestupujeme do Krakonošova Údolí, počasí celkem jde, ale dost fouká vítr, zvláště tam kde se cesta otevře. Z Krakonošova údolí jdeme chvíli po silnici, u stánku poblíž sjezdovky si dáváme horkou čokoládu a pak pokračujeme dál po silnici až k místu kde má začínat zelená značka, tam chvíli bloudíme, ale nakonec cestu trefujeme a můžeme pokračovat na rozcestí pod Jelenku. Pak prudce do kopce a vítá nás Jelenka a v ní dáváme pivko a polévku. Pak pokračujeme dál nahoru na Svorovou horu / 1411 m /, tady na hřebenech už to fouká docela dost, viditelnost taky není skoro žádná. Cestou potkáváme dost podivné lidi, běžkaře, kteří neví kde jsou a na běžkách stojí asi poprvé, tak je posíláme dolů, pak nějaké lidi na kolech, no slušná partička se tady sešla. No za chvíli otáčíme i my, jelikož je jasné, že stan na Sněžce kvůli větru nepostavíme. Zabalili jsme to asi čtvrt hodiny pod vrcholem. Cestou zpátky přemýšlíme co s načatým večerem, nakonec se rozhodujeme, že stan postavíme kousek nad Jelenkou, tak se i po vykopání cca 1 metru sněhu zánovní lopatou z Baumaxu stalo. Do spacáku zalézáme už za celkem slušného deště se sněhem po čtvrté hodině. Něco jíme, dáváme pivo a slivovici a asi v osm jdeme spát. Pan otravovač ještě řádí a říká, že půjdeme na půlnoc na Sněžku, ale mě už ze spacáku nikdo nedostane, stejně dost fouká a to i tady v lese a závětří. V půlnoci nás budí ohňostroj, tak si ještě popřejeme a opět usínáme.

2.DEN: Počasí se bohužel nemění a tak se rozhodujeme náš pobyt o jeden den zkrátit a dnes pojedeme domů. Po snídani, zabalení věcí vyrážíme nahoru na Sněžku, na hřebenech je vichřice, viditelnost tak 30 metrů, jdeme jen podle tyčí. Když dorazíme na vrchol, vůbec nevíme kde jsme, myslím si, že jsme u torza České Boudy, ale jsme u kotelny polské chaty, Poštovna je zavřená a tak hned začínáme scházet dolů směrem na Růžohorky. Na chatě dáváme pivko a polévku, mimochodem vynikající a zjišťujme kdy jede autobus domů. V Peci chvíli čekáme a pak přes Nový Jičín a Prahu dorážíme do Plzně.